wtorek, 7 kwietnia 2015

"Ludzie mówią, że życie to jest to, ale ja wolę sobie poczytać"

Jako, że to mój pierwszy post, to opowiem o mojej pierwszej przeczytanej książce, która był "Harry Potter i Kamień Filozoficzny" J. K. Rowling. Jestem pewna, że nie ma już takiej osoby która nigdy nie słyszała o chłopcu, który przeżył. 


Mimo, że teraz należy do jednej z moich ulubionych serii strasznie długo musiałam przekonywać się do tej książki. Jakoś nie mogłam przebrnąć przez początek, no ale miałam może wtedy 8 lat? Musicie mi to wybaczyć :) No ale gdy już zaczęłam czytać, to nie mogłam się oderwać. gdy połknęłam pierwszą część wzięłam się za następna i kolejną i jeszcze jedną.

Nie wiem czy ktoś jeszcze dostał szlaban na książki, ale ja tak. Ale na szczęście był to czas kiedy musiałam czekać na 6 część, więc nie było źle.


No i tak to się zaczęło. Teraz gdy to sobie przypominam usta same układają się w uśmiech :)

Powinnam chyba podziękować pani Rowling za to, że wprowadziła mnie w świat książek.

Ulubiony cytat: "Niczego nie daje pogrążanie się w marzeniach i zapominanie o życiu."

Skoro wszyscy znają książkę, to napisze mniej znane ciekawostki:

Ciekawostki:

1. Jeśli przeczytamy OD TYŁU napisy na zwierciadle "AIN EINGARP" wyjdą napisy po polsku. Sama nazwa czytana od tyłu daje wyraz "PRAGNIENIA"

2. Jedną z ulubionych książek J. K. Rowling są "Opowieści z Narnii". To właśnie dzięki nim Cedrik miał na nazwisko Diggory.

3. Zaklęcie wywołujące Mroczny Znak oznacza po francusku "weź kęs śmierci".


A. C.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Instagram